Blog #1 - Aankomst in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marlon Stolk - WaarBenJij.nu Blog #1 - Aankomst in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marlon Stolk - WaarBenJij.nu

Blog #1 - Aankomst in New York

Door: Marlon Stolk

Blijf op de hoogte en volg Marlon

16 Mei 2015 | Verenigde Staten, New York

Een hele goede avond familie, vrienden, kennisen, kinderen van stage en nog meer, als je onder geen van deze categorieën valt, al is het waarschijnlijk morgen als jullie dit lezen.


Zo, eindelijk eventjes zitten. Wat een dag heb ik achter de rug, zeg! Het begon allemaal op 15 mei rond half 6. Heel erg snel wakker gemaakt, alles de auto in gegooid en toen op naar Amsterdam Schiphol gegaan. Van deze reis heb ik niet heel erg veel meegemaakt, omdat ik vooral geslapen en muziek geluisterd heb tijdens deze rit.

We kwamen aan op Schiphol. So far, so good. Maar daar kwam het eerste probleem al: mijn ESTA was niet goed. Dat kwam omdat de 0 op mijn paspoort heel erg op een O lijkt, en ik dat dus opnieuw moest invullen. Dag 15 dollar alweer. Dat begon al weer goed. Gelukkig kon ik vrij snel een nieuwe ESTA aanvragen en kon ik door lopen. Voor diegene die niet weten wat een ESTA is: een ESTA is toestemming van de overheid van de Verenigde Staten om de Verenigde Staten ook in te mogen.

So far, so good. Toen moesten we de bagage inladen. Dit ging ook nog wel aardig goed, ik had minder dan de maximale bagage (haha, zie je nou wel, pa!) en de sticker zat er vrij gauw op. Toen dit allemaal goed was gegaan, was het tijd om door te lopen om onze paspoorten nogmaals te laten controleren. De eerste keer ging dit goed, de tweede keer werd ik wederom tussenuit gehaald om de vraag over de 0 en de O te beantwoorden. Nadat ik het had uitgelegd bij de mevrouw van de balie was alles goed en bleek het ook niet echt mijn fout te zijn. Onze spullen werden gecontroleerd en we moesten in een soort kabine gaan staan waarin een foto van ons gemaakt werd. Ik kreeg een beetje een CSI idee, erg spannend. :) Vervolgens mochten we lekker het vliegtuig in.

We hebben gevlogen met Delta Airlines en dat is een prima vliegmaatschappij. Op de schermpjes achter op de hoofdsteunen van de stoelen stond een soort tablet waarop je kon kiezen of je muziek wilde luisteren, films wilde kijken, series wilde kijken, spelletjes wilde doen, er was van alles te doen. De stewardessen waren vriendelijk en kwamen regelmatig langs met wat lekkers te eten en te drinken. Allemaal erg goed verzorgd! De acht uur durende reis was wel flink lang, maar ach. Het inchecken bij de douane ging ook allemaal goed. Dat vond ik in het begin wel spannend, maar het stelt eigenlijk helemaal niets voor. Ze vragen hoe lang je blijft en met wie ik was. Helemaal prima!

En toen kon het feest beginnen. We hadden de bagage opgehaald, en we hadden ook wi-fi op het vliegveld. Eventjes snel huis op de hoogte gesteld en toen was het tijd om een taxi te zoeken. Nou, die was zo gevonden, maar man, man, man, wat duurt dat lang voor dat je eindelijk een keertje in New York bent. Onze taxi chauffeur was niet erg vriendelijk, zei eigenlijk helemaal niets tegen ons, zat de hele tijd aan de telefoon, reed als een idioot, maar vroeg wel nog een fooi aan ons. Asociaal noemen wij dat in Dordrecht!

Toen we eenmaal ingecheckt waren in het YMCA was het eventjes tijd om op te frissen en konden we eindelijk aan onze activiteiten beginnen. Nadat we even snel een Amerikaanse hotdog hadden gehaald, zijn we aan het Central Park begonnen. Helaas slechts een klein deel, maar Central Park is té groot om in één keer helemaal te bekijken. Maar wat een schitterend park is dat! Er zijn riviertjes, keien, honderden bomen en ook nog eens honderden mensen. De eekhoorntjes die er rond liepen waren tam en renden ook niet meteen weg als je een foto van ze wilde maken. Erg leuk!

Nadat we een deel van Central Park hadden bekeken, zijn we zo Fifth Avenue opgelopen. De grote merken flitsen je daar voorbij: Burberry, Chanel, Dior, Gucci, Dolce & Gabanna, Versace, Karen Millen, Michael Kors en noem zo maar op. Geweldige ervaring om dat eens van dichtbij te zien! Zeker het uur durende tripje van Pamela en Loes in de Victoria's Secret was erg bezienswaardig. :p Grapje hoor, meiden. We hebben lang op Fifth Avenue gelopen, hebben ook nog de St. Patrick's Cathedral bezocht (groep 7 van de JFK school: veel glas in loodramen, beelden van belangrijke mensen uit de Bijbel. Waarom was dat ook alweer? ;) Haha.) en hebben we lekker avond gegeten bij TGI (Thank God It's) Friday, een Amerikaans restaurant waar het altijd vrijdag is, tenminste, zo luidt de slogan. Het Amerikaanse voedsel was erg lekker en vullend, en dat mocht ook wel voor die prijs. Verder heb ik ook nog een gave ketting bij Topman gescoord!

Daarna zijn we Times Square nog op geweest. Wat een ervaring is dat! Zo veel verschillende soorten lichtjes, overal zijn advertenties van auto's, producten, kleding, bekende artiesten. In één woord: echt een plek voor Marlon. Ook hier hebben we een lange tijd rondgelopen, winkels als de M&M's Store en Disney Store.

Rond 10 uur zijn we weer naar huis gegaan met de metro van New York en was onze eerste dag alweer gedaan.

Een super leuke eerste dag gehad, nu maar hopen dat de andere dagen ook zo zijn!

Groetjes en tot snel, Marlon.


  • 16 Mei 2015 - 11:25

    Christine:

    hay marlon ik heb je verslag net gelezen hartstikke leuk om zo te lezen wat je heb gedaan al allemaal. heel indrukwekkend denk ik om zo allemaal te zien. en nu moeten de hoge gebouwen nog komen haha. heel veel plezier vandaag en ik kijk uit naar je volgende verslag xxxx

  • 17 Mei 2015 - 17:44

    Youri Stolk:

    hey kleine broer echt een hele leuke blog marr leuk om te lezen wat je allemaal gedaan heb. Heel veel plezier nog xxx Youri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlon

- 20 years old. - Love to travel!

Actief sinds 12 Mei 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 3370

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Urban Seminar to New York & Philadelphia

Landen bezocht: