Blog #4 - One more day till Friday! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marlon Stolk - WaarBenJij.nu Blog #4 - One more day till Friday! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marlon Stolk - WaarBenJij.nu

Blog #4 - One more day till Friday!

Door: Marlon Stolk

Blijf op de hoogte en volg Marlon

22 Mei 2015 | Verenigde Staten, Philadelphia

Hallo hallo hallo!

Het is tien voor twaalf nu ik deze blog schrijf. Dat is voor mij erg vroeg om op de kamer te zijn. Niet alleen omdat ik altijd tot laat op blijf, maar ook omdat we altijd iets leuks gaan doen met de groep. Je merkt dat het iedereen een beetje begint te breken nu, iedereen gaat wat vroeger naar bed. Vanavond heb ik alleen met Loes en Janneke eventjes lekker op de bank naar mijn laptop zitten kijken. Nu lig ik lekker op mijn bed te bloggen. Mijn roommie is in downtown Philadelphia, dus ik heb de kamer eventjes voor mijzelf. En ik moet zeggen dat ik dat helemaal niet erg vind. Hoe aardig ik iedereen ook vind, soms is het eventjes tijd voor Marlon tijd en vind ik het heerlijk om eventjes alleen muziek te luisteren, of in dit geval te bloggen.

Vandaag was mijn derde dag op de stage. En ik blijf erbij, ik ben blij dat ik zo'n gezellige mentor en zo'n leuke groep heb. Ik merk dat de kinderen steeds en steeds opener worden. De kinderen vinden het leuk dat ik er ben en vragen steeds meer dingetjes. Vandaag heb ik vooral de kinderen begeleid en ze geholpen met het doen van opdrachtjes. Was heel erg leuk, af en toe met een kletspraatje erbij, moet ook kunnen vind ik! Ze vertellen zulke leuke dingen. Sommige dingen die ze zeggen kan ik niet altijd verstaan, maar als de kinderen hebben er begrip voor en herhalen het dan. Bijzonder om te zien dat kinderen al zo vroeg goed begrijpen dat ik niet alles begrijp, omdat ik ergens anders vandaan kom.

Daarnaast heb ik wat foto's gemaakt van de klas, die kunnen jullie zijn bij het kopje 'Foto's'. Toen het tijd was voor mijn lesjes, heb ik als allereerste op Google Maps de afstand tussen de Verenigde Staten en Nederland laten zien. De meeste kinderen wisten niet eens dat Europa en Nederland bestonden! Vervolgens ging ik inzoomen op de regio Rotterdam, op de regio Dordrecht en heb ik ze mijn huis laten zien. Ze vonden het een erg mooi huis :). Daarna heb ik mijn twee stageklassen van de John F. Kennedyschool laten zien, de groepsfoto's en een foto van het gebouw. De kinderen waren hier zo verrast over! Daarna heb ik de kinderen het liedje 'Hoofd, schouders, knie en teen' geleerd. Dit was echt geniaal, echt grappig. Ze hebben moeite met de 'sch', omdat ze die klank in de Verenigde Staten niet kennen, maar het ging heel erg goed. Vanaf vandaag ga ik elke dag met de kinderen het liedje oefenen. Daarna heb ik nog een kort, interactief filmpje laten zien over Nederland. De kinderen waren hier erg enthousiast over! Het was gewoon stil tijdens het filmpje, wat knap was, omdat het toch tien minuten duurde.

Hierna was het tijd om weer te gaan. Eerst hadden we een college in de zaal, maar Loes en ik hadden gevraagd of we wat eerder weg mochten, zodat we een money order konden halen. Een money order is een soort papiertje met daarop geld. Er zit een barcode op en als die gescand wordt, wordt er geld van je creditcard of bankrekening afgeschreven. Wij hebben het contant betaald. Dit was voor het verblijf daar. Fijn dat dat eindelijk geregeld is! Nu kan ik gewoon geld uitgeven met mijn creditcard zonder bij alles na te denken: ik moet hier rekening mee houden, ik moet hier rekening mee houden. Daar zijn we meteen even naar de pharmacy (drogisterij) geweest voor spul tegen beten en anti muggen. Door het vrijwilligerswerk in de tuin zijn Loes en ik flink gestoken. Bij mij zijn het gewoon bultjes, maar bij Loes zijn het hele schijven. Echt zielig, want ze jeuken en doen ook erg pijn! Hier hebben we meteen geld opgenomen voor de money order. Nadat we de money order bij de supermarkt hadden gehaald, hebben Loes en ik nog eventjes snel wat boodschapjes gehaald.

Gelukkig hadden we diner op LaSalle University, want we waren helemaal kapot. Het eten was weer lekker, er was keuze uit sla, broodjes, penne met saus en kaas, boontjes, krulfrietjes, vlees met gesmolten kaas op een broodje en als toetje: KOEKJES! Hierna hadden we meteen intervisie met Claudia. Zij begeleidt de project pabo 2 studenten. Dit was wel prettig, eventjes het uitwisselen van verhalen.

Nadat we dit gedaan hadden, zijn we terug gelopen naar LaSalle en hebben we gewoon gechilld, muziek geluisterd, wat dingetjes op YouTube en Netflix bekeken. Het was een lekker dagje vandaag! Morgen de laatste dag op stage voor het weekend. Ik ga wederom een leuke activiteit doen met de kinderen, maar daar vertel ik jullie alles over op zaterdag. 'Huh, geen blog op vrijdag?!' Nope, morgenavond gaan we naar The Magic Gardens, met een paar Amerikanen en Nederlanders. Dat is een soort tuin met allerlei mooie stenen, waar je lekker kan eten en drinken. Ik heb er zin in, het is wel lekker om eventjes weg te gaan om het weekend in te luiden.

Van het weekend gaan we op zaterdag sowieso naar de dierentuin (is maar $20,-!) en naar de eerste gevangenis van de Verenigde Staten. Waarschijnlijk 's avonds wat drinken bij de bar en de verjaardag van Janneke vieren. In het geval dat ze dit leest: nee, ik ga nog steeds niet vertellen wat ik voor je ga organiseren, haha. Ik heb zin in het weekend, het is wel lekker om eventjes twee dagen vrij te zijn, zonder verplichtingen.

Tot horens weer!

  • 22 Mei 2015 - 08:55

    Christine:

    hay marlon wat een leuk verslag weer en ik ben super trots dat het zo goed gaat en dat je op je stage ook zo leuk bezig ben met de kids. ik denk dat het een super gezellig weekend wordt als ik het zo lees dus wens ik je heel veel plezier en we appen als je wifi op je telefoon heb oke. doe iedereen de groetjes en een dikke knuffel en kus voor jou xxxxxxxx

  • 26 Mei 2015 - 14:15

    Groep 7:

    Veel plezier meester Marlon. Groetjes groep 7 van de JF Kennedyschool.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlon

- 20 years old. - Love to travel!

Actief sinds 12 Mei 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 3368

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Urban Seminar to New York & Philadelphia

Landen bezocht: