Blog #5 - Best weekend ever! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marlon Stolk - WaarBenJij.nu Blog #5 - Best weekend ever! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marlon Stolk - WaarBenJij.nu

Blog #5 - Best weekend ever!

Door: Marlon Stolk

Blijf op de hoogte en volg Marlon

25 Mei 2015 | Verenigde Staten, Philadelphia

Zo, daar zit ik eindelijk dan. Ik kan zeggen dat dit een van mijn beste weekends ever was. Wat een gezelligheid en plezier hebben ik gehad het afgelopen weekend!

Het weekend begon op vrijdag, na een lange stagedag. We gingen pas laat lunchen, omdat je op vrijdag iets lekkers kan bestellen. Mijn mentor, ik en een paar anderen hadden Philadelphia cheesesteak met cola besteld, dus we konden in de tweede pauze in de middag pas eten. Tussendoor hebben we wel pretzels gegeten. Ik heb namelijk deze activiteit met de kinderen gedaan: ik had zachte, zoete drop van de Albert Heijn meegenomen in mijn koffer. De Wilhelmina pepermuntjes heb ik aan mijn mentor gegeven. Mijn mentor had pretzels met mosterd (HEMEL!) meegenomen. In de middag hebben we toen een 'voting' gedaan: als je drop het lekkerste vond, kreeg je een zwart papiertje. Als je pretzel het lekkerste vond, kreeg je een bruin papiertje. Dit hebben we toen op een vel geplakt, zodat er een grafiek ontstond. Helaas hebben wij verloren, de kinderen vonden de pretzel het lekkerste. :(

En toen was het tijd om naar huis te gaan. Loes was eerder opgehaald, dus ik zat alleen in de auto. Dat was wel even lekker, kon ik eventjes een muziekje luisteren en uitrusten van mijn stagedag. Om 6 uur moesten we namelijk alweer klaar staan om naar The Magic Gardens te gaan. Toen we rond 4 uur op LaSalle aankwamen, hebben we snel eventjes avondeten en wat te drinken gehaald, omdat je in The Magic Gardens mocht eten. Ik had sushi en een flesje cola gehaald; heerlijk. Om 6 uur werden we met een busje en een stel Amerikanen naar The Magic Gardens gereden.

Eenmaal aangekomen bij The Magic Gardens, moesten we heel even wachten en toen mochten we naar binnen. Wat een geweldige tuin is dit zeg! Dit is een tuin, helemaal gemaakt uit mozaïek. Er staan ook bierflesjes tussen, fietswielen, stukjes spiegel en het is echt geweldig. We hebben een korte tour gehad en de meneer die dit heeft gemaakt, genaamd Isaiah Zagar, is hier veertien jaar mee bezig geweest. Het gaf een heel romantisch effect, was echt heel erg bijzonder. Ik zal een paar foto's uploaden, ik kan niet echt beschrijven hoe bijzonder het is, het is gewoon echt heel erg gaaf. We hebben lekker op een paar stenen ons avondeten gegeten. Daar waren we ook al wel aan toe.

Nadat we de Magic Gardens bezocht, zijn we naar 22th Street gegaan. Dit is een straat waar veel barretjes enzo staan. We wilden hier wel naar binnen gaan, maar daar moet je 21 voor zijn. In plaats daarvan, zijn we naar Johny Rockets gegaan. Dit is een typisch Amerikaans cafeetje, waar je burgers kan eten en ook milkshakes kan drinken, met de slagroom. Daar hebben we een heerlijke milkshake gedronken, ik had een chocolate peanut butter milkshake op en het was heerlijk. Heel erg bijzonder! Daar hebben we van een medewerker advies gekregen over wat we echt moesten bezoeken. Was een aardige man! We hebben nog een stukje over 22th Street gelopen en heb ik bij een winkeltje een Parental Advisory Explicit Lyrics muts gekocht. Daarna zijn we met de taxi naar huis gegaan. Het was het plan om nog eventjes te chillen, maar Janneke en Laura waren erg moe. Loes en ik hebben nog eventjes wat afleveringen van Family Guy bekeken en toen ben ik ook lekker naar mijn kamer gegaan.

De volgende dag hadden we om negen uur afgesproken. Na een flinke nachtrust, konden we er weer flink tegen aan. We zijn met de taxi naar the Philadelphia Zoo geweest, een dierentuin. Was heel erg leuk! Hij is niet heel erg groot, maar dat was helemaal niet erg, want we hadden nog meer dingen te doen. Wat heel erg gaaf was, was dat er een soort buizen over de paden waren gespannen. Daar liepen tijgers en apen door, ze liepen dus eigenlijk over je heen. Was echt heel erg gaaf! Ze hebben daar hele andere dingen en hele andere dieren. De dieren waren ook actiever, omdat ze simpelweg een beter klimaat hadden. Hier hebben we eventjes geluncht.

Na de dierentuin hebben we een flink stuk gelopen naar de volgende trip We waren verkeerd gelopen, dus hebben we eventjes ergens een koffietje gedronken, eventjes contact met thuis opgenomen en de route uitgestippeld die we moesten hebben.

De route leidde naar Eastern State Penentiary. Dit is een soort gevangenis, maar hier werden mensen heropgevoed, zodat ze terug konden in de maatschappij. Dit gebeurde in totale isolatie. Wat een bizarre ervaring was dit! Echt ontzettend gaaf om alles te zien. We hadden een audio tour, met een duidelijk sprekende stem, dus we konden alles goed verstaan. Die mensen zaten echt in een mini kamertje. Daar zaten ze 23 uur per dag en dan mochten ze één uurtje op hun eigen privé pleintje, om eventjes naar buiten te kijken. Elke cel had dus twee deuren: een deur naar de gangen en een deur naar het privépleintje. De gangen waren lang. In het midden is een soort cirkel. Daar gingen de cipiers staan en konden ze zo elke gang inkijken, zodat ze alles in de gaten konden houden. Echt een bizarre ervaring was dit! Het was zo gaaf om dit te kunnen zien. Hier heb ik ook een paar mooie platen gekocht, deze waren 50 cent per stuk en voor 5 platen drie dollar. Wat ook grappig is, is dat de maffiabaas AlCapone ook in deze plek heeft vastgezeten. We hebben zijn cel gezien, die was helemaal mooi met tapijt en een mooie stoel. Bizar hoor! Ik zal ook hiervan een paar foto's uploaden.

Daarna zijn we verder gelopen en kwamen we uit om een soort pleintje, met een hele mooie fontein. Hier hebben we eventjes lekker gezeten, in het zonnetje. We wilden eigenlijk nog wat bezichtigen, maar het was al laat, dus besloten we wat te gaan eten. We hebben een lekkere burger gegeten TGIF(riday), waar we ook in New York hebben gegeten, alleen was het hier veel goedkoper. We hebben dit gedaan ter ere van Janneke haar verjaardag, was heel erg lekker en gezellig!

Vervolgens zijn we weer naar LaSalle gegaan en hebben we wat films gekeken (Scary Movie!), wat muziek geluisterd en spelletjes gedaan. We gingen pas super laat slapen, iets wat niet zo slim was, want de volgende dag hadden we om 10 uur afgesproken. Ach ja, we zijn studenten, we doen domme dingen. :p

De volgende dag was dus erg zwaar. Na een flinke douche waren we iets achterop geraakt op schema, dus gingen we pas om half 11 weg. We zijn begonnen met the Liberty Hall en the Liberty Bell. Hier stond alleen een rij van hier tot Tokio, echt gewoon niet normaal! Dat hebben we dus maar even gelaten, en zijn we eventjes gaan shoppen. Ik heb eindelijk mijn Adidas Superstar gekocht, die hier gewoon 47 euro goedkoper zijn. Ook heb ik bij Century 21 (een soort outlet) een portemonnee van Tommy Hilfiger gekocht en Happy Socks (ook deze zijn hier veel goedkoper, maar 5 dollar!). Vervolgens hebben we lekker geluncht bij een Hard Rock café. Was ook weer erg lekker! Het eten hier is prima, alleen erg veel en vet. Ik heb ook echt pas om half 9 pas avond gegeten, simpelweg omdat ik zo vol zat.

Nadat Loes en ik een lekkere Peach Green Tea Lemonade bij Starbucks hadden gehaald, zijn we zo doorgelopen naar Spruce Street Harbor geweest. De naam zegt het al, het is een soort haven. Hier hebben we heerlijk in het zonnetje gezeten. Later hebben we nog in het aanliggende park gelegen. Na een lange tocht terug waren we weer terug op LaSalle.

Het was een super weekend! Morgen nog Memorial Day, vier dagen stage lopen en dan is dit geweldige avontuur al weer over. :( Ik weet honderd procent zeker dat ik deze plek ga missen. Wat een geweldig land is dit.

Dan ook nog iets over de mensen: iedereen zegt altijd dat Amerikanen een rotvolk zijn. Dit vooroordeel wil ik eventjes uit de lucht helpen. Elke keer zijn we prima geholpen door de mensen in de buurt, iedereen heeft ons op weggeholpen. Als je hen respecteert, respecteren ze jou ook. Je moet niet arrogant tegen ze doen, want ze weten dat ze daar beter in zijn.

Zo, dat wilde ik weer eventjes zeggen. Bedankt iedereen voor het lezen van mijn blog, en tot de volgende blog maar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlon

- 20 years old. - Love to travel!

Actief sinds 12 Mei 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 3369

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Urban Seminar to New York & Philadelphia

Landen bezocht: